Köpvillkor
Leverans
Nästan alla våra leveranser sker med Posten MyPack. Den innebär att paketet kommer till ditt närmaste postombud och hämtas ut efter avisering via SMS eller brev. Paketet kommer vanligtvis fram 1-3 arbetsdagar efter beställning.
Fraktkostnaden är endast 69 kr per beställning. Om du handlar för 1500 kr eller mer så bjuder vi helt på frakten.
Vi levererar inte bara inom Sverige utan även till Danmark och Finland. Leveransen tar då 2-5 dagar.
Priser
Alla priser i butiken är inklusive MOMS.
Det pris som står i butiken är det pris som gäller men vi reserverar oss naturligtvis för eventuella misstag. Inga avgifter tillkommer utöver fraktkostnad och eventuell kostnad för betalning.
Oavsett betalningsmetod får du en tydlig faktura som kvitto på ditt köp. Fakturan utfärdas i samband med att dina beställda varor lämnar vårt lager. Om du valt fakturabetalning så kommer fakturan hem till dig i ett kuvert. Vid alla andra betalningsmetoder så får du fakturan via e-post.
Fakturan innehåller bland annat information om MOMS-sats och hur mycket och när du betalat.
Betalning
På Stiligt.se väljer du mellan fem olika betalningsmetoder; kort, faktura, postförskott, PayPal eller direktbetalning från Nordea-konto.
Kortbetalning är ett snabbt och enkelt sätt att betala direkt vid beställningstillfället. Vi kan ta emot betalningar med alla kort som är anslutna till VISA eller MasterCard.
Kortbetalningar på Stiligt.se är mycket säkra. All kommunikation är starkt krypterad och kan inte avläsas av någon utomstående. Dina kortuppgifter hanteras aldrig av oss utan transaktionen sköts helt av Samport Payment Services AB.
Du kan också välja att handla mot faktura. Fakturan skickas i ett separat brev och kommer vanligtvis fram några dagar efter det du beställt. När du väljer att handla mot faktura tar vi ut en avgift på 55 kr. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.
När du väljer att betala med postförskott så betalar du hos ditt postombud när du hämtar ut paketet. För detta alternativ tar Posten ut en avgift på 50 kr.
Du kan betala med ditt PayPal-konto. Via PayPal kan du också betala med vissa kreditkort som vår vanliga kortbetalningstjänst inte kan hantera.
Om du har ett konto i Nordea och använder deras internetbank så kan du göra en så kallad direktbetalning. Då sker betalningen via din internetbank.
Garantier
Enligt konsumentköplagen har du alltid tre års reklamationsrätt på ursprungliga fel. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den.
Parallellt med den lagstadgade reklamationsrätten lämnar vi en funktionsgaranti som gäller i ett år från inköpstillfället. Den innebär att om den vara du köpt skulle gå sönder trots normal användning så reparerar vi den eller byter den mot en likvärdig ny produkt. Detta gäller för alla varor som inte är specialtillverkade på beställning.
Vid reklamation måste vi alltid kontaktas innan något returneras till oss så vi kan se till att transporten och utbytet sker på bästa sätt.
Öppet köp
Distanshandelslagen ger dig alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar över Internet. På Stiligt.se har vi valt att utöka det till 30 dagars öppet köp.
Vad det innebär är att du har rätt att inom 30 dagar skicka tillbaka en vara du beställt, mot full återbetalning. Detta för att du ska kunna avgöra om varan motsvarar dina förväntningar.
Vi bjuder dessutom på returkostnaden. Därför är det viktigt att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka något.
Du får naturligtvis öppna förpackningen och undersöka varan innan du bestämmer dig. Det enda vi kräver är att varan skickas tillbaka i samma skick som den levererades och i sin originalförpackning.
Återbetalning sker alltid till det kort du använde vid inköpet eller till bankkonto om du betalat på annat sätt. Paket som skickas till oss mot postförskott kommer inte att hämtas ut.
Tveka inte att kontakta oss på info@stiligt.se om du har några frågor.